SĂNĂTATE

Cum să scapi de stres. Tehnici de relaxare

Distribuie:
Timp de citire: 3 m
24 / 2 / 2020

Tot mai mulți oameni se confruntă cu stresul la serviciu sau chiar acasă. Aici găsești câteva tehnici de relaxare care te vor ajuta să scapi de stres.

Cum să scapi de stres. Tehnici de relaxare | Youtil

1. Exercițiile

Exercițiile sunt cele mai eficiente când vine vorba de combaterea stresului. Beneficiile sunt mult mai mari atunci când faci exerciții fizice în fiecare zi. Pe lângă faptul că te ajută să reduci nivelul stresului, exercițiile ajută la îmbunătățirea calității somnului și îți oferă mai multă încredere în tine.

Încearcă să găsești o serie de exerciții care să îți placă, precum dansul, yoga, jogging sau chiar mersul pe distanțe lungi.

2. Lumânările parfumate

Folosirea unor uleiuri esențiale sau a unei lumânări parfumate te poate ajuta la reducerea nivelului de stres și anxietate. Poți folosi anumite esențe precum lavandă, trandafir, ylang ylang, portocală, bergamotă, lămâie sau mușețel.

3. Redu consumul de cafeină

Cafeina este un stimulent găsit în cafea, ceai, ciocolată și băuturi energizante. Consumată în doze mari poate crește nivelul anxietății și al stresului. Poți observa cum cafeina te face mai nervos sau anxios.

4. Ține un jurnal

O modalitate foarte bună de a ține stresul sub control este să ții un jurnal. Notează acolo ce anume te stresează. Tot acolo poți nota lucrurile pentru care ești recunoscător. Recunoștința ajută la eliberarea stresului și a anxietății concentrându-te pe lucrurile pozitive din viața ta.

5. Mestecă gumă

Acesta este probabil cel mai ușor și rapid mod de a scăpa de stres. Studiile arată că oamenii care mestecă gumă sunt mai puțin stresați și au o stare de bine generală.

6. Petrece timp cu familia și prietenii

Suportul din partea familiei și al prietenilor te poate ajuta să treci peste perioadele stresante. Să faci parte dintr-un grup de prieteni îți oferă un sentiment de apartenență care te poate ajuta în perioadele dificile.

Potrivit studiilor, oamenii cu puține conexiuni sociale sunt predispuși la depresie și anxietate.

7. Râzi

Este dificil să te simți stresat dacă râzi. Râsul este bun pentru sănătatea ta și te ajută să scapi de stres. Pe termen lung, râsul ajută la îmbunătățirea sistemului imunitar și a stării de spirit.

Urmărește un show de televiziune care te face să râzi sau petrece timp cu prieteni care știu să îți aducă zâmbetul pe buze.

8. Curs de yoga

Yoga a devenit cea mai populară metodă de eliberare a stresului pentru persoane de toate vârstele. Deși există stiluri diferite de yoga, toate împărtășesc același țel: unirea trupului și a minții.

Anumite studii au examinat efectele yoga asupra sănătății mintale. Acestea au demonstrat că yoga poate intensifica buna dispoziție și poate funcționa ca antidepresiv în cazul unor depresii și al anxietății.

9. Ascultă muzică

Muzica poate avea un efect relaxant asupra trupului tău. Muzica clasică poate induce un răspuns de relaxare prin scăderea presiunii sângelui și reducerea hormonilor stresului. De asemenea sunetele din natură sunt foarte calmante. De aceea ele sunt adesea încorporate în muzica de meditație și relaxare.

10. Respiră adânc

Repiră adânc – această tehnică de relaxare este cea mai des întâlnită. Există câteva tipuri de exerciții de respirație, precum respirația abdominală, din burtă și respirația ritmată. Scopul respirației adânci este să scadă bătătile inimii, permițându-ți să te simți mai liniștit.

Distribuie:
24 / 2 / 2020
Consimțământ Cookie-uri