SĂNĂTATE

Cum să scapi de stres. Metode și tehnici de relaxare

Distribuie:
Timp de citire: 3 m
1 / 3 / 2021

Tot mai mulți oameni se confruntă cu stresul la serviciu sau chiar acasă. Aici găsești câteva metode și tehnici de relaxare care te vor ajuta să afli cum să elimini stresul din viața ta.

Cum să scapi de stres. Tehnici de relaxare | Youtil

Ți-am pregătit o listă cu 10 metode și tehnici de relaxare, care sperăm să te ajute și să te învețe cum să reduci stresul din viața de zi cu zi.

1. Exercițiile

Exercițiile sunt cele mai eficiente când vine vorba de tehnici de relaxare a anxietății. Beneficiile sunt mult mai mari atunci când faci exerciții fizice în fiecare zi. Pe lângă faptul că te ajută să reduci nivelul stresului, exercițiile ajută la îmbunătățirea calității somnului și îți oferă mai multă încredere în tine.

Încearcă să găsești o serie de exerciții care să îți placă, precum dansul, yoga, jogging sau chiar mersul pe distanțe lungi.

2. Lumânările parfumate

Folosirea unor uleiuri esențiale sau a unei lumânări parfumate sunt tehnici de relaxare foarte simple dacă resimți anxietate în timpul zilei. Poți folosi anumite esențe precum lavandă, trandafir, ylang ylang, portocală, bergamotă, lămâie sau mușețel.

3. Redu consumul de cofeină

Cofeina este un stimulent găsit în cafea, ceai, ciocolată și băuturi energizante. Consumată în doze mari poate crește nivelul anxietății și al stresului. Poți observa cum cofeina te face mai nervos sau anxios. Evitarea ei poate fi o strategie extrem de eficientă de a reduce stresul.

4. Ține un jurnal

O modalitate foarte bună de a ține stresul sub control este să scrii într-un jurnal. Notează acolo ce anume te stresează. Tot acolo poți nota lucrurile pentru care ești recunoscător. Recunoștința este o veritabilă metoda de relaxare, care te ajută să te concentrezi pe lucrurile pozitive din viața ta.

5. Mestecă gumă

Acesta este probabil cel mai ușor și rapid mod de a scăpa de stres. Studiile arată că oamenii care mestecă gumă sunt mai puțin stresați și au o stare de bine generală.

6. Petrece timp cu familia și prietenii

Suportul din partea familiei și al prietenilor te poate ajuta să treci peste perioadele stresante. Să faci parte dintr-un grup de prieteni îți oferă un sentiment de apartenență care te poate ajuta să reduci stresul în perioadele dificile.

Potrivit studiilor, oamenii cu puține conexiuni sociale sunt predispuși la depresie și anxietate.

7. Râzi

Este dificil să te simți stresat dacă râzi. Râsul este bun pentru sănătatea ta și te ajută să scapi de stres. Pe termen lung, râsul ajută la îmbunătățirea sistemului imunitar și a stării de spirit.

Urmărește un show de televiziune care te face să râzi sau petrece timp cu prieteni care știu să îți aducă zâmbetul pe buze. Aceasta probabil că este cea mai distractivă dintre toate metodele de relaxare.

8. Curs de yoga

Yoga a devenit printre cele mai populare tehnici de relaxare în caz de anxietate și eliminare a stresului pentru persoane de toate vârstele. Deși există stiluri diferite de yoga, toate împărtășesc același țel: conectarea trupului și a minții.

Anumite studii au examinat efectele yoga asupra sănătății mintale. Acestea au demonstrat că yoga poate intensifica buna dispoziție și poate funcționa ca antidepresiv în cazul unor depresii și al anxietății.

9. Ascultă muzică

Muzica poate avea un efect relaxant asupra trupului tău. Muzica clasică poate induce un răspuns de relaxare prin scăderea presiunii sângelui și reducerea hormonilor stresului. De asemenea sunetele din natură sunt foarte calmante. De aceea ele sunt adesea încorporate în muzica de meditație și relaxare.

10. Respiră adânc

Repiră adânc – aceaste tehnici de relaxare sunt des întâlnite, deoarece funcționează foarte bine pentru un număr mare de oameni. Există câteva tipuri de exerciții de respirație, precum respirația abdominală, din burtă și respirația ritmată. Scopul respirației adânci este să scadă bătătile inimii, permițându-ți astfel să te simți mai liniștit.

Sperăm că aceste tehnici și metode de relaxare te-au inspirat și ți-au arătat cum să elimini stresul mai ușor. Descoperă care sunt sfaturile care funcționează cel mai bine pentru tine și integrează-le în rutina ta de zi cu zi.

Distribuie:
1 / 3 / 2021
Consimțământ Cookie-uri