SĂNĂTATE

Cum ai grijă de vezica sensibilă

Distribuie:
Timp de citire: 3 m
13 / 8 / 2020

Sfaturi legate de grija pentru vezica urinara sensibila

Cum ai grijă de vezica sensibilă

Bea doar câte lichide ai nevoie

Dacă ai o vezică sensibilă, nu este necesar să eviți consumul de lichide pentru a reduce vizitele la baie. Sfatul nostru: hidratează-te ca până acum! Consumul excesiv de apă poate crește frecvența și urgența urinării. Dar dacă nu consumi suficiente lichide, urina va deveni mai concentrată, iar șansele de iritare a vezicii urinare vor crește considerabil. În plus, cu cât bei mai multă apă, cu atât mirosul neplăcut al urinei scade.

Adio, cafenele!

Cofeina, alcoolul și băuturile acidulate sunt noii tăi inamici numărul 1. Așadar, pentru a-ți ajuta vezica sensibilă și ea pe tine, limitează cafelele, ceaiurile și băuturile carbogazoase (sau cel puțin cele consumate după ora 15:00). Aceste băuturi concentrate stimulează producția de urină.

Setează-ți un program

Vezica ta sensibilă este antrenabilă: discută cu medicul tău despre un plan zilnic de vizite la baie. Nu uita: încearcă de fiecare dată când urinezi să îți eliberezi complet vezica.

Fără ridicări grele

Ridicarea obiectelor grele este foarte dăunătoare pentru planșeul pelvian... și pentru spate. Cel mai bine este să eviți astfel de riscuri și să ceri ajutorul celor din jur.

Exerciții pentru planșeul pelvian

Ușor de făcut oriunde și practicate de cel puțin de trei ori pe zi, aceste exerciții te pot ajuta să îți întărești mușchii planșeului pelvian. În timp, vei avea mai mult control asupra vezicii sensibile atunci când ai nevoie.

Mai puține abdomene

Antrenamentele abdominale, cum ar fi abdomenele sau exercițiile derivate din poziția “plank” pun foarte multă presiune pe planșeul pelvian. Optează pentru exerciții alternative pentru vezica sensibilă în care respirația sau poziția susțin mușchii pelvieni.

Ce poți face în schimb? Recomandarea specialiștilor sunt exercițiile de planșeu pelvian, Pilates sau yoga. Ele ajută la întărirea mușchilor pelvieni, care controlează reținerea și eliberarea de urină. Redu pierderile urinare și îmbunătățește-ți sănătatea generală, exersând de cel puțin trei ori pe zi.

De unde știu că funcționează?

Îți poți testa mușchii planșeului pelviene cu un simplu test de stop-start. Când mergi la toaletă, taie rapid fluxul de urină prin contractarea mușchilor. Dacă experimentezi un control mai bun decât înainte, știi că exercițiile funcționează și vezica ta îți mulțumește pentru asta.

Distribuie:
13 / 8 / 2020
Consimțământ Cookie-uri