SĂNĂTATE

Sfaturi pentru a-ți calma anxietatea la început de an

Distribuie:
Timp de citire: 3 m
5 / 1 / 2021

2020 a fost un an greu pentru noi toți. Rezoluțiile pe care le-am făcut de Revelion nu și-au mai găsit sensul într-un an imposibil de prezis.

Sfaturi pentru a-ți calma anxietatea la început de an

Tot ce am putut face a fost să mai renunțăm la nevoia de predictibilitate și să ne adaptăm, go with the flow, one step at a time. Cum va fi 2021? Greu de zis, tocmai de aceea ți-am pregătit o serie de tips&trips pentru a-ți mai calma anxietatea în fața necunoscutului.

Începe un jurnal

Începe un jurnal

Să ții un jurnalul nu e doar o ocupație potrivită pentru un adolescent sau o adolescentă îndrăgostită. Scrisul te poate ajuta să procesezi emoțiile mai bine, cu alte cuvinte să le treci din zona sistemului limbic în neurocortex, locul care se ocupă de autocontrol, luarea deciziilor raționale și de înțelegerea emoțiilor. Încearcă să înțelegi ce emoții se află în spatele judecăților tale, notează-le în jurnal și gândește-te la o acțiune concretă, realizabilă imediat, care te poate ajuta să te simți mai bine. Doar simplu fapt că numești și recunoști emoțiile te va ajuta să te simți mai bine.

Exercițiul recunoștinței

Exercițiul recunoștinței

Creierul tău este proiectat să-și amintească cu precădere lucrurile negative și să uite cu nonșalanță reușitele, micile lucruri care te fac să te simți bine zilnic sau coincidențele fericite. Acest lucru are legătură cu niște sisteme de supraviețuire moștenite de creierul tău, care acum câteva zeci de mii de ani asigurau supraviețuirea strămoșilor noștri. Putem deturna aceste circuite săpate adânc în ADN-ul nostru dacă începem practica zilnică a recunoștinței. Sunt multe aplicații gratuite pe care le poți folosi, care îți vor aminti în fiecare zi să notezi măcar un lucru pentru care ai fost recunoscătoare. Vei vedea că lucrurile bune le întrec în cantitate pe cele negative, chiar dacă, la prima vedere, creierul tău își amintește altceva.

Work it out

Work it out

Sportul sau orice tip de mișcare fizică ne inundă corpul de serotonină. Acest neurotransmițător, cunoscut și sub denumirea de „hormonul fericirii” este direct responsabil pentru o stare de spirit mai bună și ne aduce mai multă energie și relaxare, ajutând să țină anxietatea departe. Serotonina mai este denumită și antidepresivul natural, așa că a-ți începe anul cu niște cardio, yoga, chiar și dans este cea mai bună modalitate de pentru a-ți păstra o viziune pozitivă asupra vieții și a reduce stresul, indiferent de cantitatea de necunoscut pe care o vei întâmpina în 2021.

Acestea fiind zise, îți dorim să pășești în noul an cu mai puțină frică și mai multă încredere că, în cele din urmă, lucrurile vor fi bine!

Distribuie:
5 / 1 / 2021
Consimțământ Cookie-uri