SĂNĂTATE

Cum să reduci durerile din timpul ciclului menstrual

Distribuie:
Timp de citire: 3 m
19 / 12 / 2019

Prima menstruație este un moment cel puțin interesant din viața ta.

Cum să reduci durerile din timpul ciclului menstrual

Acest eveniment înseamnă că te dezvolți și că vei ajunge o femeie sănătoasă și încrezătoare. Singura parte mai puțin interesantă, chiar neplăcută, este durerea cu care te confrunți din cauza SPM-ului. Deși este complet natural, nu înseamnă că trebuie să înduri acest sindrom neplăcut. Află ce este mai exact SPM-ul și cum poți să scapi de durerile din timpul ciclului menstrual.

Stai. Cum i-ai zis? SPM?

SPM înseamnă sindrom premenstrual și se referă la simptomele fizice și emoționale pe care le simți înainte de menstruație. Durerile sunt o parte normală a SPM-ului și toate femeile le experimentează măcar o dată. Din fericire, există o grămadă de modalități de a reduce durerea din timpul ciclului menstrual și de a rămâne activă și încrezătoare. Pentru a rezolva problema, trebuie să găsești cauza și să alegi care este remediul potrivit pentru tine.

Care este cauza durerilor din timpul ciclului menstrual?

Senzația de crampe pe care o simți este cauzată de substanțele chimice din corpul tău, numite prostaglandine. Acestea fac uterul să se contracte și să împingă la exterior sângele menstrual. Aceste contracții sunt motivul pentru care simți dureri prelungite în abdomenul inferior, chiar înainte cu o zi sau două de ciclul menstrual propriu-zis. Partea cea mai bună este că există o mulțime de remedii pentru această durere, pe care probabil că le ai deja în casă.

Remedii pentru durerea menstruală

Orice îți relaxează mușchii te va ajuta să ameliorezi și durerea din timpul ciclului menstrual. Uite câteva exemple care te vor ajuta:

1) Căldura

Aplicarea căldurii este una dintre cele mai eficiente metode, deoarece îți va lăsa mușchii să se relaxeze și nu vei mai simți durerile cauzate de contracții. Poți încerca o baie relaxantă, să încălzești o sticlă cu apă sau să te ascunzi puțin sub niște pături pufoase. Uneori, ceaiul preferat s-ar putea să fie sursa de căldură de care ai nevoie.

2) Puțin sport

Ce surpriză! Toată lumea îți spune să eviți sportul pe parcursul ciclului menstrual, când în realitate, este o metodă excelentă pentru a ameliora durerea menstruală. Chiar dacă este ultimul lucru pe care ai vrea să îl faci atunci când ai crampe, încearcă să faci puțină mișcare și vezi cum durerea dispare. Exercițiile cresc fluxul de sânge, ajutând mușchii să se relaxeze. Totodată, mișcarea eliberează endorfine, substanțele din organism care modifică percepția față de durere și îți îmbunătățesc și starea de spirit.

3) Hidratează-te

O altă metodă pentru a reduce durerea din timpul ciclului menstrual este să rămâi hidratată. Bea multă apă și evită cofeina, sarea și orice alt ingredient care te poate deshidrata. În plus, această metodă previne și balonarea, un alt simptom care ar putea face durerile mult mai neplăcute.

4) Ia un analgezic pentru a reduce inflamația

Dacă metodele naturale nu funcționează, vorbește cu mama ta sau cu un adult de încredere despre administrarea unui medicament care să amelioreze durerile din timpul ciclului menstrual.

5) Terapia prin masaj

Masajul crește circulația sângelui, care poate ajuta la ameliorarea durerilor menstruale. De asemenea, masajul te va ajuta să îți relaxezi întreg corpul, în special mușchii contractați. (Plus, se simte foarte bine și meriți puțin răsfăț.)

6) Evită anumite alimente

Încearcă să nu consumi alimentele care îți fac organismul să rețină apă sau să se baloneze. Aceste fenomene pot să intensifice durerea și să îți strice toată distracția. Cofeina și sarea sunt cele mai mari vinovate în această poveste, deci să spui “nu” unei pungi de cipsuri sau unui latte s-ar putea să fie soluția pentru un ciclu menstrual fără durere.

Rămâi mereu pregătită

În timp ce durerile nu sunt tocmai ușor de suportat, acestea au și un rol pozitiv, anunțându-te din timp că următorul ciclu menstrual este pe cale să înceapă. Această “alarmă” a corpului tău îți oferă timp pentru a te pregăti și a te asigura că ai mereu cu tine un absorbant Always.

Distribuie:
19 / 12 / 2019
Consimțământ Cookie-uri