SĂNĂTATE

Cum faci sport în timpul menstruației?

Distribuie:
Timp de citire: 3 m

Poate te-ai întrebat dacă este bine să faci sport când ești pe ciclu.

sport la menstruatie sportiva femeie alergand menstruatie neregulata simptome menstruatie prima menstruatie ciclu menstrual calculator menstruatie dureri menstruale simptome menstruatie calcularea menstruatiei dureri menstruale remedii

Ei bine, chiar dacă exercițiile pentru menstruație pot părea ultimul lucru pe care o femeie ar vrea să-l facă în timpul menstruației, acestea sunt chiar recomandate, contrar a ceea ce cred unii sau alții. Desigur, nu este indicat să ridici greutăți sau să alegi o sesiune dură de cardio, dar ai suficiente variante pentru a face sport în timpul menstruației și pentru a-ți ajuta corpul să se simtă mai bine în această perioadă a lunii.

Poți să faci sport când ești pe ciclu?

Să faci anumite tipuri de sport la menstruație ajută la diminuarea simptomelor menstuale și la echilibrarea hormonală. Deci la întrebarea dacă poți să faci sport când ești pe ciclu, răspunsul nostru este un mare DA! Sunt anumite exerciții pentru menstruație care și-au dovedit eficiența și care ajută la reducerea simptomelor acesteia:

  • Durere
  • Crampe
  • Balonare
  • Depresie, schimbare de dispoziție
  • Iritabilitate
  • Oboseală
  • Greață

Anumite schimbări de ordin fizic și chimic au loc în organismul feminin în timpul menstruației, iar sportul le poate influența in mod pozitiv. Exercițiile fizice cresc în organism producția de endorfine (hormonii fericirii), responsabile de reducerea anxietății, a depresiei, a durerii, deci, în concluzie, îți îmbunătățesc starea generală. În plus, să faci sport în timpul menstruației contribuie la îmbunătățirea somnului și te ajută să te simți mai energică.

Cele mai bune tipuri de exercitii pe care le poți face la menstruație

În primul rând, este recomandată mișcarea ușor de tolerat, care îți face plăcere, fără să te forțezi și e indicat să-ți stabilești propriul tău ritm, pentru a evita orice stare de disconfort.

1. Mersul pe jos

E una dintre cele mai comode variante la care poți apela, ușor de integrat în programul zilnic, care nu necesită echipament special sau limitare de timp. Mergi pe jos unde, oricând și oricât ai ocazia.

2. Exerciții ușoare de cardio sau de aerobic

Cuvântul cheie aici este ușor, nu trebuie să fie nimic stresant sau solicitant. Poți face exerciții pe bicicleta eliptică sau înot, dar într-un ritm mai redus decât ai face într-o zi normală.

3. Antrenamente cu greutăți

Dacă acestea sunt pe placul tău, încearcă în această perioadă să ridici greutăți mai mici decât de obicei, nu te suprasolicita!

4. Stretching și echilibru

Yoga este o modalitate excelentă pentru relaxarea musculară și pentru reducerea crampelor și a durerii, și e recomandat să faci numai exercițiile care necesită statul în poziție dreaptă, în picioare. În plus, la menstruație temperatura corpului scade, astfel că organismul rezistă mai ușor la medii cu căldură si umiditate ridicată – exact ceea ce oferă yoga. Pilates e un alt tip de mișcare ideal în timpul ciclului pentru că, la fel ca și yoga, ajută la reducerea durerilor. Tai Chi este bun pentru reducerea tensiunii și a stresului.

Exerciții de evitat în timpul menstruației

Mișcarea pe care o faci la menstruație nu trebuie să fie o sursă suplimentară de durere sau de stres, în aceasta perioadă nu se aplică zicala „No pain, no gain“, așa că iată ce nu e indicat să faci:

  • Exerciții epuizante sau lungi O perioadă de aproximativ 60 de minute de mișcare moderata spre intensă poate duce la creșterea nivelului de inflamare a organismului.
  • Anumite poziții de yoga Pozițiile care necesită ridicarea bazinului și a picioarelor deasupra capului nu sunt recomandate, deoarece pot duce la creșterea volumului de fluide eliminat ulterior.

Alte sfaturi pentru sport în timpul menstruației:

În concluzie, poți să faci sport când ești pe ciclu, dar ai grijă folosești tampoanele potrivite, de exemplu tampoanele TAMPAX Pearl Compak. Acestea au vârf rotunjit și aplicator ca să îl introduci ușor și confortabil. Alte tipuri de absorbante pot cauza dureri și discomfort, dacă nu sunt aplicate corespunzător. Păstrează întotdeauna la tine un absorbant Always de rezervă, când mergi să faci sport, chiar și în intervalul „sigur“, deoarece perioada de menstruație poate varia în funcție de fluctuațiile hormonale.

Distribuie:
Consimțământ Cookie-uri