SĂNĂTATE

Ce alimente bogate în fibre să mănânci pentru o dietă sănătoasă

Distribuie:
Timp de citire: 3 m
10 / 4 / 2020

O dietă sănătoasă duce la o viață sănătoasă. Pentru o dietă corespunzătoare ai nevoie să consumi alimente bogate în fibre.

Alimente bogate în fibre. Ce să mănânci pentru o dietă sănătoasă | Youtil

Iată care sunt acestea si care sunt beneficiile pe care le aduc organismului nostru. Fibrele sunt esențiale pentru o bună digestie a alimentelor și pentru optimizarea tractului digestiv. De asemenea, acestea păstrează pe termen lung senzația de sățietate.

Alimente bogate în fibre:

• Tărâțe – mai exact porumb, grâu, orez și ovăz. Acestea sunt bogate în fibre, conțin vitamina B6 și magneziu. Se găsesc cel mai adesea în pâine, dar și în alte tipuri de produse precum cerealele integrale.

• Ierburi uscate și condimente – sunt bogate în vitamine și minerale de care organismul tău are mare nevoie. Printre ierburile și condimentele care nu trebuie să lipsească din dieta ta se numără boia de ardei, praf de chili, scorțișoară, oregano, cimbru, rozmarin, coriandru, busuioc, fenicul și piper negru.

• Pudra de cacao și ciocolata neagră – Cacaoa nu este doar bogată în fibre, dar este o bună sursă de fier și potasiu.

• Semințe de in și susan – Aceste tipuri de semințe sunt surse importante de grăsimi sănătoase pentru inimă.

• Nuci, migdale, fistic și nuci pecan – acestea sunt cele mai importante surse de fibre. Și sunt și delicioase.

• Semințe de floarea soarelui – sunt o sursă bună de vitamina E, fier, vitamina B1 și B6, proteine, magneziu, mangan, seleniu, potasiu și cupru.

• Fasole – fasolea uscată fiartă oferă o cantitate mare de fibre. O puteți include cu ușurință în meniul vostru.

• Dovlecei – dovleceii reprezintă o modalitate sănătoasă de a crește aportul de fibre. Pe lângă fibre, oferă o mulțime de vitamine, minerale și cafrotenoide.

• Fructe – Fructele intră la categoria alimentelor ce ar trebui consumate zilnic. Sunt bogate în fibre, vitamine și minerale esențiale. Includeți în meniul zilnic mai multe porții de mere, pere, portocale și banane.

Cu siguranță că ai deja câteva alimente de acest tip în cămară. Poate că nu ar fi o idee rea ca următoarea gustare să conțină aceste ingrediente sănătoase. Încearcă-le în diverse combinații și bucură-te de beneficiile pe care ți le vor aduce.

Distribuie:
10 / 4 / 2020
Consimțământ Cookie-uri