SĂNĂTATE

Menstruația: Cum să treci mai ușor peste această perioadă din lună

Distribuie:
Timp de citire: 3 m
14 / 5 / 2019

Nu e obligatoriu să treci prin toate aceste chinuri lună de lună, mai ales dacă ții cont de câteva aspecte.

sfaturi pentru menstruatie fructe legume menstruatie neregulata simptome menstruatie prima menstruatie ciclu menstrual calculator menstruatie dureri menstruale simptome menstruatie calcularea menstruatiei dureri menstruale remedii crampe menstruale

Menstruația poate veni la pachet cu dureri, stare de oboseală accentuată, iritabilitate, balonare și multe alte simptome care îți strică dispoziția și planurile. Iată câteva idei de ținut minte:

Hidratează-te

Din cauza că te simți balonată și greoaie, apa ar fi ultimul lucru pe care ai vrea să-l adaugi în ecuație. Dar deshidraterea nu e ceva ce-ți dorești să experimentezi, mai ales în timpul menstruației, când scade retenția de apă, ceea ce poate duce la crampe mult mai accentuate și la o senzație de balonare și mai mare. Așa că, bea apă cât de des poți!

Mănâncă sănătos

Oricât de mare ar fi dorința de a da iama în junk-food și a bea sucuri acidulate pentru a-ți calma hormonii furioși, nu vei face decât să contribui, prin alimentația nepotrivită, la creșterea senzației de balonare și la accentuarea crampelor.

Pofta de mâncăruri grase și de dulciuri în timpul menstruației se explică prin scăderea nivelului de serotonină din creier, substanța chimică responsabilă de senzația de plăcere, de fericire. Astfel, reacția naturală a organismului e să-ți ceară alimente care să inducă acest tip de plăcere. Efectul obținut e de scurtă durată, iar reversul… greu de suportat.

Așa că, redu la minimum aportul de astfel de alimente și mănâncă salate, portocale, banane, pepene roșu, somon, broccoli și bea ceai verde.

Nu exagera cu cafeaua și cu alcoolul

Aceste două băuturi sunt legate de creșterea nivelului de estrogen, ceea ce poate duce la accentuarea sindromului premenstrual. Cafeaua este un diuretic natural, dar zahărul adăugat îi poate diminua efectele. În plus, nu mai bea băuturi energizante după ora 4 după-amiaza, ai nevoie de un somn bun, altfel, se vor instala iritabilitatea și extenuarea.

Execută câteva exerciții fizice ușoare

Știm, ai vrea să stai în pat toată ziua și să te uiți la seriale în timpul menstruației, și nu e nimic greșit în asta. Dar puțină mișcare, fără extenuare, e recomandată în acestă perioadă a lunii. Mersul pe jos, pe bicicletă, exercițiile ușoare de aerobic sau înotul sunt opțiuni recomandate. Poartă absorbantele Always care să nu te incomodeze și folosește aplicații speciale pentru a-ti urmări gradul de efort depus și schimbările care se instalează în organismul tău.

Aplică o sursă de căldură, când ai crampe

Poate că ai subestimat puterea unei sticle de apă caldă pe burta când ai dureri, dar căldura chiar e un analgezic eficient, dezamorsează durerea la nivel molecular. Acum se găsesc tot felul de dispozitive speciale, din materiale eco, ce pot fi încălzite la cuptorul cu micorunde, iar căldura rezistă până la 30 de minute.

Apelează la reflexoterapie

Se pare că, daca masezi circular centrul palmei stangi, chiar langa încheietura degetului mare, durerea dispare.

Distribuie:
14 / 5 / 2019

SĂNĂTATE

Menstruația: Cum să treci mai ușor peste această perioadă din lună

Distribuie:
Timp de citire: 3 m
14 / 5 / 2019

Nu e obligatoriu să treci prin toate aceste chinuri lună de lună, mai ales dacă ții cont de câteva aspecte.

sfaturi pentru menstruatie fructe legume menstruatie neregulata simptome menstruatie prima menstruatie ciclu menstrual calculator menstruatie dureri menstruale simptome menstruatie calcularea menstruatiei dureri menstruale remedii crampe menstruale

Menstruația poate veni la pachet cu dureri, stare de oboseală accentuată, iritabilitate, balonare și multe alte simptome care îți strică dispoziția și planurile. Iată câteva idei de ținut minte:

Hidratează-te

Din cauza că te simți balonată și greoaie, apa ar fi ultimul lucru pe care ai vrea să-l adaugi în ecuație. Dar deshidraterea nu e ceva ce-ți dorești să experimentezi, mai ales în timpul menstruației, când scade retenția de apă, ceea ce poate duce la crampe mult mai accentuate și la o senzație de balonare și mai mare. Așa că, bea apă cât de des poți!

Mănâncă sănătos

Oricât de mare ar fi dorința de a da iama în junk-food și a bea sucuri acidulate pentru a-ți calma hormonii furioși, nu vei face decât să contribui, prin alimentația nepotrivită, la creșterea senzației de balonare și la accentuarea crampelor.

Pofta de mâncăruri grase și de dulciuri în timpul menstruației se explică prin scăderea nivelului de serotonină din creier, substanța chimică responsabilă de senzația de plăcere, de fericire. Astfel, reacția naturală a organismului e să-ți ceară alimente care să inducă acest tip de plăcere. Efectul obținut e de scurtă durată, iar reversul… greu de suportat.

Așa că, redu la minimum aportul de astfel de alimente și mănâncă salate, portocale, banane, pepene roșu, somon, broccoli și bea ceai verde.

Nu exagera cu cafeaua și cu alcoolul

Aceste două băuturi sunt legate de creșterea nivelului de estrogen, ceea ce poate duce la accentuarea sindromului premenstrual. Cafeaua este un diuretic natural, dar zahărul adăugat îi poate diminua efectele. În plus, nu mai bea băuturi energizante după ora 4 după-amiaza, ai nevoie de un somn bun, altfel, se vor instala iritabilitatea și extenuarea.

Execută câteva exerciții fizice ușoare

Știm, ai vrea să stai în pat toată ziua și să te uiți la seriale în timpul menstruației, și nu e nimic greșit în asta. Dar puțină mișcare, fără extenuare, e recomandată în acestă perioadă a lunii. Mersul pe jos, pe bicicletă, exercițiile ușoare de aerobic sau înotul sunt opțiuni recomandate. Poartă absorbantele Always care să nu te incomodeze și folosește aplicații speciale pentru a-ti urmări gradul de efort depus și schimbările care se instalează în organismul tău.

Aplică o sursă de căldură, când ai crampe

Poate că ai subestimat puterea unei sticle de apă caldă pe burta când ai dureri, dar căldura chiar e un analgezic eficient, dezamorsează durerea la nivel molecular. Acum se găsesc tot felul de dispozitive speciale, din materiale eco, ce pot fi încălzite la cuptorul cu micorunde, iar căldura rezistă până la 30 de minute.

Apelează la reflexoterapie

Se pare că, daca masezi circular centrul palmei stangi, chiar langa încheietura degetului mare, durerea dispare.

Distribuie:
14 / 5 / 2019
Consimțământ Cookie-uri