SĂNĂTATE

Cum faci sport la menstruație?

Distribuie:
Timp de citire: 3 m
14 / 5 / 2019

Chiar dacă exercițiile fizice pot părea ultimul lucru pe care o femeie ar vrea să-l facă în timpul menstruației, acestea sunt chiar recomandate.

sport la menstruatie sportiva femeie alergand menstruatie neregulata simptome menstruatie prima menstruatie ciclu menstrual calculator menstruatie dureri menstruale simptome menstruatie calcularea menstruatiei dureri menstruale remedii

Mișcarea ușoară ajută la diminuarea simptomelor menstuale și la echilibrarea hormonală. Sunt anumite exerciții care și-au dovedit eficiența în timpul ciclului și care ajută la reducerea simptomelor acestuia:

  • Durere
  • Crampe
  • Balonare
  • Depresie, schimbare de dispoziție
  • Iritabilitate
  • Oboseală
  • Greață

Anumite schimbări de ordin fizic și chimic au loc în organismul feminin în timpul menstruației, iar sportul le poate influența in mod pozitiv. Exercițiile fizice cresc în organism producția de endorfine (hormonii fericirii), responsabile de reducerea anxietății, a depresiei, a durerii, deci, în concluzie, îți îmbunătățesc starea generală.

Cele mai bune tipuri de exercitii pe care le poți face la menstruație

În primul rând, este recomandată mișcarea ușor de tolerat, care îți face plăcere, fără să te forțezi și e indicat să-ți stabilești propriul tău ritm, pentru a evita orice stare de disconfort.

1. Mersul pe jos

E una dintre cele mai comode variante la care poți apela, ușor de integrat în programul zilnic, care nu necesită echipament special sau limitare de timp. Mergi pe jos unde, oricând și oricât ai ocazia.

2. Exerciții ușoare de cardio sau de aerobic

Cuvântul cheie aici este ușor, nu trebuie să fie nimic stresant sau solicitant. Poți face exerciții pe bicicleta eliptică sau înot, dar într-un ritm mai redus decât ai face într-o zi normală.

3. Antrenamente cu greutăți

Dacă acestea sunt pe placul tău, încearcă în această perioadă să ridici greutăți mai mici decât de obicei, nu te suprasolicita!

4. Stretching și echilibru

Yoga este o modalitate excelentă pentru relaxarea musculară și pentru reducerea crampelor și a durerii, și e recomandat să faci numai exercițiile care necesită statul în poziție dreaptă, în picioare. În plus, la menstruație temperatura corpului scade, astfel că organismul rezistă mai ușor la medii cu căldură si umiditate ridicată – exact ceea ce oferă yoga. Pilates e un alt tip de mișcare ideal în timpul ciclului pentru că, la fel ca și yoga, ajută la reducerea durerilor. Tai Chi este bun pentru reducerea tensiunii și a stresului.

Exerciții de evitat în timpul menstruației

Mișcarea pe care o faci la menstruație nu trebuie să fie o sursă suplimentară de durere sau de stres, în aceasta perioadă nu se aplică zicala „No pain, no gain“, așa că iată ce nu e indicat să faci:

  • Exerciții epuizante sau lungi O perioadă de aproximativ 60 de minute de mișcare moderata spre intensă poate duce la creșterea nivelului de inflamare a organismului.

  • Anumite poziții de yoga Pozițiile care necesită ridicarea bazinului și a picioarelor deasupra capului nu sunt recomandate, deoarece pot duce la creșterea volumului de fluide eliminat ulterior.

Alte sfaturi:

Când practici sport la menstruație e recomandată folosirea tampoanelor externe, de exemplu tampoanele Always. Alte tipuri de absorbante pot cauza dureri și discomfort, dacă nu sunt aplicate corespunzător. Păstrează întotdeauna la tine un absorbant Always de rezervă, când mergi să faci sport, chiar și în intervalul „sigur“, deoarece perioada de menstruație poate varia în funcție de fluctuațiile hormonale.

Distribuie:
14 / 5 / 2019

SĂNĂTATE

Cum faci sport la menstruație?

Distribuie:
Timp de citire: 3 m
14 / 5 / 2019

Chiar dacă exercițiile fizice pot părea ultimul lucru pe care o femeie ar vrea să-l facă în timpul menstruației, acestea sunt chiar recomandate.

sport la menstruatie sportiva femeie alergand menstruatie neregulata simptome menstruatie prima menstruatie ciclu menstrual calculator menstruatie dureri menstruale simptome menstruatie calcularea menstruatiei dureri menstruale remedii

Mișcarea ușoară ajută la diminuarea simptomelor menstuale și la echilibrarea hormonală. Sunt anumite exerciții care și-au dovedit eficiența în timpul ciclului și care ajută la reducerea simptomelor acestuia:

  • Durere
  • Crampe
  • Balonare
  • Depresie, schimbare de dispoziție
  • Iritabilitate
  • Oboseală
  • Greață

Anumite schimbări de ordin fizic și chimic au loc în organismul feminin în timpul menstruației, iar sportul le poate influența in mod pozitiv. Exercițiile fizice cresc în organism producția de endorfine (hormonii fericirii), responsabile de reducerea anxietății, a depresiei, a durerii, deci, în concluzie, îți îmbunătățesc starea generală.

Cele mai bune tipuri de exercitii pe care le poți face la menstruație

În primul rând, este recomandată mișcarea ușor de tolerat, care îți face plăcere, fără să te forțezi și e indicat să-ți stabilești propriul tău ritm, pentru a evita orice stare de disconfort.

1. Mersul pe jos

E una dintre cele mai comode variante la care poți apela, ușor de integrat în programul zilnic, care nu necesită echipament special sau limitare de timp. Mergi pe jos unde, oricând și oricât ai ocazia.

2. Exerciții ușoare de cardio sau de aerobic

Cuvântul cheie aici este ușor, nu trebuie să fie nimic stresant sau solicitant. Poți face exerciții pe bicicleta eliptică sau înot, dar într-un ritm mai redus decât ai face într-o zi normală.

3. Antrenamente cu greutăți

Dacă acestea sunt pe placul tău, încearcă în această perioadă să ridici greutăți mai mici decât de obicei, nu te suprasolicita!

4. Stretching și echilibru

Yoga este o modalitate excelentă pentru relaxarea musculară și pentru reducerea crampelor și a durerii, și e recomandat să faci numai exercițiile care necesită statul în poziție dreaptă, în picioare. În plus, la menstruație temperatura corpului scade, astfel că organismul rezistă mai ușor la medii cu căldură si umiditate ridicată – exact ceea ce oferă yoga. Pilates e un alt tip de mișcare ideal în timpul ciclului pentru că, la fel ca și yoga, ajută la reducerea durerilor. Tai Chi este bun pentru reducerea tensiunii și a stresului.

Exerciții de evitat în timpul menstruației

Mișcarea pe care o faci la menstruație nu trebuie să fie o sursă suplimentară de durere sau de stres, în aceasta perioadă nu se aplică zicala „No pain, no gain“, așa că iată ce nu e indicat să faci:

  • Exerciții epuizante sau lungi O perioadă de aproximativ 60 de minute de mișcare moderata spre intensă poate duce la creșterea nivelului de inflamare a organismului.

  • Anumite poziții de yoga Pozițiile care necesită ridicarea bazinului și a picioarelor deasupra capului nu sunt recomandate, deoarece pot duce la creșterea volumului de fluide eliminat ulterior.

Alte sfaturi:

Când practici sport la menstruație e recomandată folosirea tampoanelor externe, de exemplu tampoanele Always. Alte tipuri de absorbante pot cauza dureri și discomfort, dacă nu sunt aplicate corespunzător. Păstrează întotdeauna la tine un absorbant Always de rezervă, când mergi să faci sport, chiar și în intervalul „sigur“, deoarece perioada de menstruație poate varia în funcție de fluctuațiile hormonale.

Distribuie:
14 / 5 / 2019
Consimțământ Cookie-uri