SĂNĂTATE

7 trucuri simple ca să dormi mai bine

Distribuie:
Timp de citire: 3 m
14 / 5 / 2019

Te trezești abia după ce ai apăsat de trei ori butonul de snooze? Ai mereu cearcăne? Bei cinci cafele pe zi și tot ți-e somn?

7 trucuri simple ca să dormi mai bine somn linistit dormi mai bine somn relaxat somn relaxant somn usor cel mai bun somn baldachin plaja zi frumoasa mare

Dacă răspunzi afirmativ la toate aceste întrebări, atunci cu siguranță nu dormi bine. Îți împărtășim însă 7 trucuri utile care te vor ajuta să ai un somn liniștit (și da, felul în care îți speli așternuturile e unul dintre ele!)

Chiar dacă pare simplu, un somn liniştit nu e la îndemâna oricui. Unele reguli trebuie respectate cu stricteţe, alte trucuri trebuie adaptate metabolismului fiecăruia. Calitatea somnului este influenţată de stilul de viaţă, de alimentaţie, de funcţionarea sistemului nervos, de medicaţie, de mediul în care te odihneşti.

1. Încearcă să mergi la culcare aproximativ la aceeași oră, în fiecare seară.

Și asta e valabil și pentru acele zile în care știi că trebuie să te trezești și mai de dimineață decât de obicei. Stresat de întâlnirile matinale, organismul tău e în alertă și nu poți adormi, chiar dacă, în teorie, tu te strecori ceva mai devreme sub pătură. În loc să te forțezi, fă-ți un ceai calmant, citește câteva rânduri dintr-o carte și Moș Ene va apărea pe la genele tale tot la ora obișnuită.

2. Ai grijă la alimentație!

Un somn liniștit va fi influențat de ora la care iei cina (măcar două ore trebuie să ai de la acel moment până când decizi să te culci) și de felul alimentelor și băuturile consumate - menține mese ușoare, fără abuz de alcool sau băuturi energizante. Dacă avem parte de mese copioase seara, aparatul digestiv va digera alimentele pe durata somnului în loc să intre în stare de repaus, generând un somn agitat, coşmaruri sau insomnii.

3. Activitatea fizică e bună, dar încearcă să o practici mai degrabă în timpul dimineții.

Chiar dacă ţi se pare că ora de spinning te-a epuizat şi că, în consecinţă, vei adormi rapid… adrenalina eliberată în urma efortului fizic nu te va lăsa să dormi prea uşor. Mergi la sală cu cel puţin 3-4 ore înainte de ora de culcare şi fă un duş cu apă mai degrabă călduţă. Sau chiar un duş scoţian.

4. Te-ai trezit în mijlocul nopţii? Nu aprinde lumina!

Nu, nici măcar pentru a citi câteva rânduri dintr-o carte sau pentru a verifica ce mai e nou pe Instagram! Lumina de la veioză sau cea emanată de ecranul telefonului va suprima producţia de melatonină, cea care te ajută să dormi. Privește pe geam la copacii care se leagănă, încearcă să meditezi câteva minute, sau chiar doar să respiri adânc.

5. Interiorul dormitorului contează.

Și asta include atât nivelul de temperatură în dormitor, dar și modul în care este aerisită camera sau felul în care sunt dispuse mobilele. Vei adormi mai repede şi vei avea un somn mai liniştit dacă temperatura e între 16-18 grade. Și nu uita să aerisești camera în fiecare seară și dimineață!

6. Adaptează-ți salteaua și perna conform nevoilor tale și poziției în care dormi - pe spate, pe burtă, pe o parte.

Caută perne și accesorii care să fie concepute pentru corpul tău și pentru poziția de somn pe care o adopți cel mai des - în magazinele specializate există chiar etichete care specifică aceste lucruri.

7. Ai grijă cum și cu ce îți speli așternuturile!

O dată pe săptămână, cerașafurile și fețele de pernă trebuie schimbate! Spală lenjeriile din bumbac sau cele a căror țesătura este din amestec (bumbac și poliester), la temperaturi înalte și cu un detergent puternic, în timp ce lenjeriile care au în compoziție mătase trebuie spălate la temperaturi mai joase. Nu uita de balsamul de rufe - este acel ingredient esențial care face ca lenjeria să fie moale și suplă la atingere și a cărui miros… te poate adormi mai repede. Lenor Unstoppables este produsul perfect - perlele parfumate solide folosesc tehnologia Micro-Capsulelor, care oferă așternuturilor tale un parfum durabil și proaspăt până la următoarea spălare (garantat 12 săptămâni). Vanilie, caramel, floral, foarte fresh - tu îți alegi parfumul care îți va însoți visele.

Distribuie:
14 / 5 / 2019

SĂNĂTATE

7 trucuri simple ca să dormi mai bine

Distribuie:
Timp de citire: 3 m
14 / 5 / 2019

Te trezești abia după ce ai apăsat de trei ori butonul de snooze? Ai mereu cearcăne? Bei cinci cafele pe zi și tot ți-e somn?

7 trucuri simple ca să dormi mai bine somn linistit dormi mai bine somn relaxat somn relaxant somn usor cel mai bun somn baldachin plaja zi frumoasa mare

Dacă răspunzi afirmativ la toate aceste întrebări, atunci cu siguranță nu dormi bine. Îți împărtășim însă 7 trucuri utile care te vor ajuta să ai un somn liniștit (și da, felul în care îți speli așternuturile e unul dintre ele!)

Chiar dacă pare simplu, un somn liniştit nu e la îndemâna oricui. Unele reguli trebuie respectate cu stricteţe, alte trucuri trebuie adaptate metabolismului fiecăruia. Calitatea somnului este influenţată de stilul de viaţă, de alimentaţie, de funcţionarea sistemului nervos, de medicaţie, de mediul în care te odihneşti.

1. Încearcă să mergi la culcare aproximativ la aceeași oră, în fiecare seară.

Și asta e valabil și pentru acele zile în care știi că trebuie să te trezești și mai de dimineață decât de obicei. Stresat de întâlnirile matinale, organismul tău e în alertă și nu poți adormi, chiar dacă, în teorie, tu te strecori ceva mai devreme sub pătură. În loc să te forțezi, fă-ți un ceai calmant, citește câteva rânduri dintr-o carte și Moș Ene va apărea pe la genele tale tot la ora obișnuită.

2. Ai grijă la alimentație!

Un somn liniștit va fi influențat de ora la care iei cina (măcar două ore trebuie să ai de la acel moment până când decizi să te culci) și de felul alimentelor și băuturile consumate - menține mese ușoare, fără abuz de alcool sau băuturi energizante. Dacă avem parte de mese copioase seara, aparatul digestiv va digera alimentele pe durata somnului în loc să intre în stare de repaus, generând un somn agitat, coşmaruri sau insomnii.

3. Activitatea fizică e bună, dar încearcă să o practici mai degrabă în timpul dimineții.

Chiar dacă ţi se pare că ora de spinning te-a epuizat şi că, în consecinţă, vei adormi rapid… adrenalina eliberată în urma efortului fizic nu te va lăsa să dormi prea uşor. Mergi la sală cu cel puţin 3-4 ore înainte de ora de culcare şi fă un duş cu apă mai degrabă călduţă. Sau chiar un duş scoţian.

4. Te-ai trezit în mijlocul nopţii? Nu aprinde lumina!

Nu, nici măcar pentru a citi câteva rânduri dintr-o carte sau pentru a verifica ce mai e nou pe Instagram! Lumina de la veioză sau cea emanată de ecranul telefonului va suprima producţia de melatonină, cea care te ajută să dormi. Privește pe geam la copacii care se leagănă, încearcă să meditezi câteva minute, sau chiar doar să respiri adânc.

5. Interiorul dormitorului contează.

Și asta include atât nivelul de temperatură în dormitor, dar și modul în care este aerisită camera sau felul în care sunt dispuse mobilele. Vei adormi mai repede şi vei avea un somn mai liniştit dacă temperatura e între 16-18 grade. Și nu uita să aerisești camera în fiecare seară și dimineață!

6. Adaptează-ți salteaua și perna conform nevoilor tale și poziției în care dormi - pe spate, pe burtă, pe o parte.

Caută perne și accesorii care să fie concepute pentru corpul tău și pentru poziția de somn pe care o adopți cel mai des - în magazinele specializate există chiar etichete care specifică aceste lucruri.

7. Ai grijă cum și cu ce îți speli așternuturile!

O dată pe săptămână, cerașafurile și fețele de pernă trebuie schimbate! Spală lenjeriile din bumbac sau cele a căror țesătura este din amestec (bumbac și poliester), la temperaturi înalte și cu un detergent puternic, în timp ce lenjeriile care au în compoziție mătase trebuie spălate la temperaturi mai joase. Nu uita de balsamul de rufe - este acel ingredient esențial care face ca lenjeria să fie moale și suplă la atingere și a cărui miros… te poate adormi mai repede. Lenor Unstoppables este produsul perfect - perlele parfumate solide folosesc tehnologia Micro-Capsulelor, care oferă așternuturilor tale un parfum durabil și proaspăt până la următoarea spălare (garantat 12 săptămâni). Vanilie, caramel, floral, foarte fresh - tu îți alegi parfumul care îți va însoți visele.

Distribuie:
14 / 5 / 2019
Consimțământ Cookie-uri